Vyjížďka po trase Drásala

16.06.2015 13:14

Pár fotek z vyjížďky najdete v galerii.

Sobota 6. Června 8:20 ráno, vyrážíme, ve dvou – Martin a Michal, z Holešova po trati Drásala směr Žopy.  Už ráno je docela teplo a postupem času jde teplota na třicet stupňů, obloha je modrá a slunce pěkně připaluje. Jedeme na pohodu, není kam spěchat. Stoupání přes Poschlou a sjezd na Rusavu si docela užíváme, teď už máme před sebou první opravdový kopec, sice po asfaltu, v tomto parném dni ale dost potrápí, Grapy! Nahoře u rozcestníku zastavuju, utírám pot, beru z batohu telefon a dělám první foto.

Pokračujeme dál k Hostýnu, najíždíme na Císařskou cestu a dál sjíždíme k hotelu Říka, po techničtější kamenité pasáži jedem šotolinku něco málo přes 60km/hod.  Zatím super výlet. Projíždíme dva brody přes Bystřici. Po pěkné pěšině Michal jede první v tom dva – tři metry před kolem mu skáče srnka a její kamarádka, to bylo doslova o fous. Po stoupání přes sjezdovku Kyčeru Michal doplňuje bidon v místní studánce. V tom horku z nás teče pot proudem, k tomu se přidávají nepříjemné kousavé mušky. Bez delšího oddechu pokračujeme přes Tesák kolem Čerňavy dolů pod Jehelník. Fotím panorama.

Na Jehelník se škrábeme pěšky, jo tady to snad ani jinak nejde. Přejezd na Kelčský Javorník je v pohodě. Kolem mě se začaly hemžit nějaký bílý mušky, které jsem předtím nikdy nevyděl. Čeká nás sjezd do Rajnochovic. V horní pasáži mi mezi smrčky vletěl do zadního výpletu zprava klacek, párkrát se v něm protočil a levou stranou vypadl ven, naštěstí po sobě nechal jen menší osmu.  Michal mi za prudkým korýtkem odjíždí a znovu se potkáváme v restauraci Ve Dvoře, Rajnochovice. Dáváme polívku a birela, ten v nás jen zasyčí. Oba jsme pěkně prosolení.

Konec odpočinku, zpět do sedel a šlápnout do pedálů. Stoupání z Rajnochovic na Lázy jedem pohodu, spíš kecáme  než  šlapeme, i tak nám cesta rychle utíká. Projíždíme Lázy a pokračujem směr Píšková. Po širší rychlé lesní pěšině, pochvaluju si, jak nám to jede, STOP! Michal topí přední kolo v jedné z louží, tady je snad pořád mokro. Zastavuju, že to vyfotím a už stojím v bahně. Všude kolem je jen blato.

Zanedlouho sjíždíme do Jarcové a po cyklostezce se přesouváme přes Mikulůvku až k Pržnu. Tady se rozdělujeme, Michal jede dál po cyklo do Vsetína, no a já jedu dál po trati Drásala, takže nahoru na Prženské paseky. Jako vždy i tentokrát je to pro mě očistec, pot teče proudem a síly rychle ubývají. Je potřeba zvolnit. Do prudkého kopce, rozpáleného sluncem tak že teče asfalt, jo dá to dost zabrat. Ještě že mám na zádech Camelback s dostatkem vody. Míjím hospůdku U Holáňů – konečně nahoře, rychle schovat do lesa, ve stínu stromů oddechuju. Začínám nad sebou pochybovat, hlavou se mi honí myšlenka na zkrácení vyjížďky, uvidíme jak na tom budu na Trojáku. Po cca 5-7 minutách jedu dál. Stoupání zpět na Lázy je lesem, začínám to flákat. Na rozcestí Bludný zastavuju a odpočívám, dívám se na novou rozhlednu na Marušce

Sešup na Troják mně trochu nabudil, ale stoupání U Češků rozhoduje o zkrácení výletu na nezbytně nutnou porci kilometrů. Tzn.: přejezd Tří kamenů a následný sjezd přes Klapinov na Rusavu. Prošitý, utavený, vyčerpaný dojíždím do Holešova. Pěkná příprava na Drásala, drobátko jsem to podcenil a už nikdy nepojedu jen na „vodu“…