Beskydské šlapání

08.11.2015 18:31

Pár slov k našemu poslednímu výletu

Údolí: slunečno, 14 stupňů. Hřeben: mlhavo, 8 stupňů

Míříme do obce Ústi hned za Vsetínem. Na odstavném parkovišti necháváme auto, sedáme na kola a ukrajujeme první metry z plánovaného okruhu: Ústí, Janová, Hovězí, Huslenky, Makyta, Papajské sedlo, Kohútka, Chata Portáš, Nový Hrozenkov, Halenkov, Huslenky, Hovězí, Janová, Ústí.

Cyklostezka č. 50 vede ze Vsetína až za Velké Karlovice podél Vsetínské Bečvy. Mi z ní sjíždíme v obci Huslenky, kde najíždíme na zalenou tz., po ní stoupáme pod vrchol Makyta. Cca 2,5 Km od Makyty sjíždíme doleva z tz. na lesní cestu. Ta nás vede po vrstevnici na Papajské sedlo. Odtud jdeme pěškobusem po červené tz. až na rozcestí Krkostěna, jeden kilometr asi 45 min. Dál už je to v rámci možností pohoda, mokré listí, blátíčko. Hřebenovka pořád dokopec a skopec, je tu ale krásně, joó podzim je kouzelný.

Kohútka je plná pěších tak jedem na Portáš, není nad teplý oběd. Sedíme, kecáme, vybíráme cestu do Nového Hrozenkova. Vyhrává varianta po modré tz. rovnou dolů. Skoro rovnou, pár zatáček tam je, klesání slušných 350 m na 2 Km. Na točně autobusu Vranča nám krásně smrdí přehřáté brzdy. V Hrozenkově najíždíme na cyklostezku č. 50 směr Vsetín.